Czy medytacja pomoże Ci zajść w ciąże?

medytacja

Medytacja służy połączeniu umysłu z ciałem. Potrafi zredukować stres i zagłębić się w swoje emocje.

Nic nie rozumiesz? Nie szkodzi, czytaj dalej.

Istnieje wiele różnych technik medytacji, które dają dobre efekty. Dzięki niej można (wymieniam nieliczne):

  • Nauczyć skupiać się na teraźniejszości,
  • Zmienić swoje emocje (odpędzić destrukcyjne myśli),
  • Zrelaksować się,
  • Zmniejszyć lęk,
  • Wpłynąć na wiele jednostek chorobowych (IBS, insulinooporność, fibriomialgię, depresję).

 

Czym jest medytacja? To rozmowa z samym sobą, ze swoim umysłem. To wyciszenie swoich myśli. Podczas medytacji ciało wchodzi w inny stan. To 10 minut z zamkniętymi oczami, bez myślenia, co kupić na kanapki do pracy. To spacer po lesie i wsłuchiwanie się w świergot ptaków (taka również może być medytacja).

Medytacja może pomóc w pozbyciu się tego, co negatywne.

Medytacja to także stan, w którym skupiasz się na tu i teraz, odganiając myśli o sprawach, które były i które będą. Czerpiesz radość z przeżywania teraźniejszości.

W życiu jest wiele rzeczy, które są poza naszą kontrolą. Niepłodność doskonale się do tego zalicza. Możemy jednak wziąć odpowiedzialność za własne stany umysłu i zmienić je na lepsze.

Zgodnie z filozofią buddyjską jest to najważniejsza rzecz, jaką możemy zrobić, a buddyzm uczy, że jest to jedyne prawdziwe antidotum na nasze własne smutki, obawy, lęki, nienawiść i ogólne zamieszanie, które niszczą ludzką kondycję.

Medytacja może być środkiem przekształcania umysłu. Wiem, wiem – dla wielu to nadal bełkot. 😉

“Cisza jest twoją zasadniczą naturą”. ~Eckhart Tolle 

A dziś mało mamy ciszy, mimo że cisza tak pomaga. Wsłuchiwanie się w dźwięki lasu, ptaków, to, jak szumi wiatr; spokojna jazda na rowerze. Dzięki temu wsłuchiwaniu, inaczej zaczynasz postrzegać swoje emocje. Zaczynasz rozumieć, a jak już to rozumiesz, to tak sobie wszystko układasz w głowie, aby żyło się lepiej.

10 minut rano, tylko dla siebie – nie dla planowania, co zjem na śniadanie, co ubiorę do roboty, co muszę dziś zrobić, sam na sam ze sobą.

Medytacja pozwala skupić się na chwili obecnej, nie na przeszłości lub nieokreślonej przyszłości.

Medytacja zachęca do rozwijania koncentracji, generowania pozytywnych emocjonalnej  i spokojnego widzenia prawdziwych rzeczy.

freestocks-org-143429

Medytacja i Ty

Wyobraź sobie, że w każdej minucie Twojego życia przez Twoją głowę przebiega bardzo dużo myśli. Może nie zwróciłaś na to uwagi, ale dotyczą one głównie tego, co było, albo tego, co będzie. Zdawałaś sobie sprawę, że bardzo często nie przeżywasz tego, co się dzieje teraz? Na tym właśnie pomaga medytacja, uczy przeżywać teraźniejszość.  Udowodnię Ci to.

Usiądź wygodnie i przez 10 minut  nie myśl o niczym, oddychaj głęboko. Przez te 10 minut w Twojej głowie przewinie się milion myśli i głównie będą to myśli dotyczące przyszłości, przeszłości, ale również i teraźniejszości. Staraj się jednak na nich nie skupiać. Zobacz, ile tych myśli pojawi się przez 10 minut. Medytacja ma na celu “wyłączenie się” od myśli przyszłych i przeszłych.

Jeszcze prościej. Będąc tu i teraz, nie przeżywasz tego, co się dzieje, myślami jesteś daleko, gdzieś tam. Wyobraź sobie, że przez większość życia jesteś myślami w przyszłości. Czerpiesz jakąś radość z życia? W którym momencie i jak często? Przeżywasz nieświadomie życie. I tego uczy właśnie medytacja.

Czytając ten tekst, skupiasz się na tym, co tu i teraz, w pracy może być podobnie, jak w przypadku wielu czynności, ale jestem pewna, że bardzo często Twoje myśli uciekają.

Idziesz na spacer i nie skupiasz się na ptakach, odpływasz w swoich myślach gdzieś daleko, o tym, co zrobisz w domu, myślisz o koleżance, która Cię obgadała. Snujesz wizualizacje, plany.  Czy tak naprawdę spacerujesz? Twoje ciało jest w lesie, ale myśli są bardzo daleko. Warto o tym wiedzieć i świadomie nauczyć się przeżywać życie. Jasne, że plany są potrzebne, tylko czy całe życie ma polegać na planowaniu i życiu w przyszłości?

Co ci może dać medytacja? Święty spokój w głowie. 🙂

Medytacja uczy nowych, bardziej pozytywnych sposobów bycia.

Korzyści medyczne potwierdzone przez badania naukowe:

  1. Medytacja zmniejsza stres i lęk.
  2. Osoby, które praktykują medytację uważności mają zazwyczaj niższy poziom hormonu stresu – kortyzolu. Przesłanki tutaj: badania wskazują [źródłoźródło].
  3. Może pomóc łagodzić objawy fibriomialgii. Fibromialgia jest to zespół przewlekłego bólu [źródło].
  4. Medytacja spacerowa obniża poziom glukozy we krwi na czczo, zmniejsza stężenie HbA1c. [źródło].
  5. Wspomaga usuwanie objawów IBS (zespół jelita drażliwego). W tym badaniu z udziałem 43 pacjentów z IBS, grupa stosująca medytację uważności, wykazała znaczne zmniejszenie objawów IBS, niż grupa otrzymująca standardową opiekę medyczną [źródło].

 

Related Posts

by
Witaj, nazywam się Ania i tworzę to miejsce z myślą o osobach, które starają się o dziecko i interesują się swoim zdrowiem. Zdrowie to również jedzenie, przepisy i wolny czas. :)
Previous Post Next Post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

0 shares

Kategorie