Czy dieta poprawia parametry nasienia? [JADŁOSPIS NA 3 DNI]

Pobierz jadłospis na 3 dni Obniżone parametry nasienia (1)

Czy dietą można poprawić parametry nasienia? Zdecydowanie jest to jedna z dróg, którą należy wykorzystać, ponieważ dieta i styl życia ma ogromne znaczenie w płodności mężczyzn.

Odpowiednia ilość witamin i składników odżywczych dostarczanych z żywnością jest jednym z pierwszych kroków w polepszeniu parametrów nasienia.

Zapisz się na listę i odbierz jadłospis na 3 dni

Jakie witaminy wprowadzić do diety?

 

Witamina C i witamina E

Badanie przeprowadzone przez Gerco i wsp. na niepłodnych mężczyznach, którzy stosowali witaminę C i E nie wykazało poprawy w ruchliwości plemników, ale podawanie witaminy C i E przez dwa miesiące spowodowało znaczne polepszenie wyników ICSI u pacjentów z uszkodzeniami DNA plemników. Suplementacja zmniejszyła uszkodzenia DNA plemników nie poprawiając w tym badaniu pozostałych parametrów.

Inne badanie z wykorzystanie witaminy E z dodatkiem selenu przez 100 dni wykazało  poprawę u 52,6% mężczyzn w których nastąpiła zmiana w ruchliwości plemników lub/i morfologi. W 10% zanotowano uzyskanie spontanicznej ciąży w porównaniu do osób w grupie bez leczenia.

Cynk 

U mężczyzn, cynk jest uważany za jeden z najważniejszych pierwiastków, które mogą wspomóc płodność. Obniżone poziomy cynku w nasieniu były związane ze zmniejszoną zdolność plemników do zapłodnienia.

 

*w żółtych kwadracikach podane jest dzienne zapotrzebowanie dla mężczyzn na cynk, witaminę E oraz witaminę C. Dane pochodzą z jadłospisu, który możecie pobrać po zapisaniu się na listę mailingową.  Na czarno jest ilość witamin w jadłospisie.

cynk, witamna c, witamina e dieta mężczyzn

W diecie wspierającej parametry nasienia powinny znaleźć się również: selen, żelazo, kwas foliowy, likopen, koenzym Q10. Wszystkie składniki zostały również w nim uwzględnione.

Na co jeszcze należy zwrócić uwagę?

  • zmniejszenie tłuszczy nasyconych na korzyść jednonienasyconych kwasów tłuszczowych i wielonienasyconych,
  • odpowiednia proporcja kwasów omega 3 do omega 6 (najlepiej 1:5) [ w jadłospisie wynosi 1:3],
  • wprowadzenie produktów bogatych w witaminy przyjazne plemnikom (patrz wyżej),
  • wprowadzenie do diety źródeł białka roślinnego,
  • więcej świeżych warzyw,
  • wprowadzenie do diety przeciwutleniaczy , szczególnie bogate w antyoksydanty są warzywa i owoce, zboża, rośliny strączkowe, orzechy, kakao, cynamon, przyprawy i zioła.
  • odpowiednia ilość płynów,
  • regularne posiłki,
  • wprowadzenie aktywności fizycznej,
  • zmiana stylu życia i nieprzegrzewanie jąder!!!!

Pamiętaj o antyoksydantach!

Stres oksydacyjny jest to sytuacja w której występuje zaburzona równowaga pomiędzy reaktywnymi formami tlenu RFT, a możliwością ich usuwania. Duże stężenie RFT w organizmie jest niepożądane i obniża jakość nasienia oraz powoduje uszkodzenia plemników, pomimo, że badania nasienia wychodzą w granicach normy. U 25% niepłodnych mężczyzn występuje podwyższony poziom RFT i sugeruje się, że może być to właśnie jedna z przyczyn niepłodności idiopatycznej.

Aby podwyższyć poziom potencjału zapładniającego plemników stosuje się antyoksydanty! 

 

Już w środę widzimy się na żywo!

zapisuje sie

 

 

Tagi:

Related Posts

by
Witaj, nazywam się Ania i tworzę to miejsce z myślą o osobach, które starają się o dziecko i interesują się swoim zdrowiem. Zawodowo zajmuję się dietoterapią niepłodności.
Previous Post Next Post

Comments

  1. Odpowiedz

    Na pewno przyda się jakiejś parze. Wiele z nich teraz stara się o dziecko

      • Ania
      • Luty 12, 2018
      Odpowiedz

      Mamy nadzieję 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

34 shares

Kategorie