Jak wspomóc swoją płodność. Lista 26 wspomagaczy

Jak poprawić płodność

Jeżeli zastanawiasz się, jak poprawić płodność i jak ją wspomóc, przygotowałam dla Ciebie listę wspomagaczy, które wykazały w badaniach pozytywny wpływ na zdrowie.

Jak poprawić płodność

N-acetylocysteina, NAC

Małe endometrium, poronienie, PCOS, za dużo rtęci, wysoki testosteron, hiperinsulinemia

N-acetylocysteina pobudza owulację, progesteron i grubość endometrium u kobiet z PCOS

573  kobiet z PCOS leczono cytrynianem klomifenu. 470 pacjentów było leczonych cytrynianem klomifenu wraz N-acetylocysteiną. Pacjenci przyjmowali cytrynian klomifenu 50 mg dwa razy dziennie, pojedynczo lub z N-acetylo-cysteiną 1200 mg /dzień przez 5 dni, zaczynając od dnia 3 cyklu menstruacyjnego.

 Ilość progesteronu w dniach 21-23 cyklu i grubość śluzówki macicy była znacznie większa w grupie NAC. Ogólny wskaźnik ciąż wynosił 11,5% w grupie N-acetylo-cysteiny.

N-acetylocysteina redukuje poziom rtęci u kobiety i płodu (klik)

W jednym z badań podawanie 600mg N-acetylocysteiny zwiększyło szanse na ciążę u osób, które przeszły epizod niewyjaśnionego poronienia. Paniom podawano 0,6 g NAC + kwas foliowy 500 mcg/dzień.

Przyjmowanie 1,8g/dziennie przez 6 tygodni N-acetylocysteiny poprawiło oporność na insulinę i obniżyło poziom testosteronu u kobiet z PCOS.

Panie stosowały NAC przez 6 tygodni  w dawce 1,8 g /dzień. Wyniki: obszar pod krzywą insuliny po doustnym teście tolerancji glukozy był znacznie zmniejszony, wrażliwość na insulinę wzrosła, wystąpił znaczny spadek testosteronu.  N-acetylocysteina może być nowym sposobem leczenia poprawy poziomu insuliny krążącej i wrażliwości na insulinę u pacjentów z hiperinsulinemią oraz z zespołem policystycznych jajników. (klik)

Magnez

Na stres, kortyzol i insulinę

Kobiety, które cierpią z PCOS i insulinooporność i cukrzycę zdecydowanie powinni zwrócić uwagę na niedobór magnezu.

Magnez poprawia wrażliwość na insulinę u pacjentów bez cukrzycy z insulinoopornością. Wpływa na gospodarkę hormonalną, reguluje stres w tym poziom kortyzolu, który wiemu już, że podbija insulinę. Pisałam o tym tutaj “Insulinooporność”.

Źródło: zielone warzywa, woda “Muszynianka”

Selen

Na problemy z hormonami tarczycy, przeciwciałami antyTPO i wysoką glukozą

Przeciwutleniacz chroniący układ rozrodczy przed wolnymi rodnikami. Niedobór selenu może być czynnikiem ryzyka nawracających poronień. Dodatkowo selen jest istotne dla produkcji aktywnych, hormonów tarczycy i jest niezbędne do prawidłowej czynności tarczycy

200 mcg selenu dziennie, zmniejszyło przeciwciała tarczycowe o 21%

Suplementacja selenu 200 mcg /dzień wśród osób cierpiących na Hashimoto, przyniosła znaczną redukcję poziomu surowicy anty-TPO.

W ciągu pierwszych 3 miesięcy  o 5,6%.
W ciągu pierwszych 6 miesięcy o  9,9%.

21% po 1 roku suplementacji. (klik)

Selen obniża poziom glukozy

70 kobiet z PCOS otrzymało 200 mcg dziennie selenu przez osiem tygodni. Po tym czasie zmniejszyło się stężenie glukozy we krwi,  insuliny i lipidów. (klik)

 

Źródło: Kiedyś mówiono, że jeden orzech brazylijski pozwoli na dostarczenie odpowiedniej, dziennej dawki selenu. Dziś należy zwrócić uwagę na kraj pochodzenia orzechów (klik). Najwięcej selenu znajdziecie w orzechach  z Kolumbii i Wenezueli. Dostępne na naszym rynku z Brazylii, Peru i Boliwii mają mniej selenu.
 

Ashwagandha

Stres, niedoczynność tarczycy, wysoki kortyzol

 Ashwagandha  jest adaptogenem, czyli zwiększa odporność na stres oraz zwiększa ogólną witalność, zdrowie, uspokaja i regeneruje. O tym jak stres wpływa na niepłodność pisałam tutaj: Stres, a niepłodność. Pamiętajcie, że długotrwały stres stymuluje wydzielanie insuliny.

W badaniach klinicznych stosowanie Ashwagandha przez osiem tygodni pomogło pacjentom z niedoczynnością tarczycy znacznie zwiększyć poziom hormonów tyroksyny, co zmniejszyło nasilenie choroby (klik).

Omega 3

Działa przeciwzapalne. Poprawia dopływ krwi do macicy. Zmniejszenie aktywności komórek NK, może zmniejszyć testosteron. Dla osób z niedoczynnością tarczycy i Hashimoto

Niezbędny nienasycony kwas tłuszczowy. Oprócz niego istnieją jeszcze omega-6 i omega-9. Kwasy omega-3 i omega-6 są niezbędne dla organizmu.

Omega-3 ma pozytywny wpływ na zdrowie. Większość badań w przeciągu ciągu ostatnich  lat wykazało pozytywną zależność pomiędzy omega-3 a poziomem androgenów. Nadmierne wydzielanie LH może prowadzić do zwiększenia stężenia w osoczu 17 hydroksyprogesteronu, testosteronu i androstendionu ( klik) suplementacja omega3 może obniżyć poziom testosteronu.

Źródło: ryby, oleje rybne, nasiona lnu

Pozostałe 21 wspomagaczy dostępne w

TAJNEJ GRUPIE STARANIA

 

Aby otrzymać hasło na artykuły VIP dla osób starających się o dziecko, należy zapisać się do newslettera. Automatycznie otrzymacie  hasło na maila.

INSTRUKCJA

Jeżeli dostaniesz już hasło, należy wejść na tajna grupa towsrodku.pl i wpisać hasło w okienku.

WAŻNE!!!

JEŻELI PO WPISANIU HASŁA WYŚWIETLI SIĘ TAKI KOMUNIKAT 

PROSZĘ WPISAĆ w miejscu “Użytkownik” – “wpadmin” w miejscu “hasło” – “wpadmin” 

Na blogu są 3 newslettery 

  1. Dla osób starających się o dziecko.
  2. Dla osób zainteresowanych żywieniem i poprawą zdrowia (przepisy, gotowanie, żywienie).
  3. Dla osób, którym udało się zajść w ciąże.

Dlaczego stworzyłam kilka list? Niektóre Panie mają różne schorzenia, nie starają się o dziecko, ale chcą żyć zdrowo, dla takich osób skierowany jest  newsletter o żywieniu. Część z Czytelniczek interesuje się tylko staraniami, stąd lista staram się o dziecko. Jeżeli interesujesz się tym i tym, to super, zapisz się do dwóch list! 🙂

Informacje, niespodzianki, newsy

 

Serdeczności,
Ania

Tagi: , , ,

Related Posts

by
Witaj, nazywam się Ania i tworzę to miejsce z myślą o osobach, które starają się o dziecko i interesują się swoim zdrowiem. Zdrowie to również jedzenie, przepisy i wolny czas. :)
Previous Post Next Post
Newsletter dla Staraczek
DOŁĄCZ

Comments

    • Kin
    • Marzec 15, 2017
    Odpowiedz

    Dzięki diecie i zmianie stylu życia, ok 6 lat temu, niedawno zaszłam w ciążę, przy PCOS. Mam jednak problem bo w tym momencie nie wiem czy w jakiś sposób wspomagać organizm. Przedtem oprócz diety piłam różne zioła i brałam suplementy, teraz nie wiem czy się wspomagać czy nie. Ginekolog mówi, że jeśli jestem w ciąży to nie potrzebuje żadnych pokrzyw, omega 3, kąpieli w magnezie, wit D3 itd. Mam brać tylko kwas foliowy. Część oczywiście jest niedozwolona w ciąży jak korzeń maca (z tego co się orientuję). Nie chciałabym zaprzepaścić tylu lat walki o zdrowie ale z drugiej strony nie chce przez swoją nadgorliwość zaszkodzić dziecku. Można prosić o listę wspomagaczy dla kobiet w ciąży, tak żeby układ hormonalny dobrze działał? Pozdrawiam

      • Ania
      • Marzec 20, 2017
      Odpowiedz

      Witaj, zapytaj się lekarza o witaminy, które są przeznaczone dla kobiet w ciąży. Warto w pierwszej kolejność skupić się na zrównoważonej diecie.

      Co do listy wspomagaczy, raczej zrównoważona dieta, która dostarczy Ci odpowiednie składniki 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

0 shares

Kategorie

Nowe posty, artykuły i informacje

Informacje, niespodzianki, newsy

Newsletter żywieniowy
ZAPISZ MNIE