Ta domowa czekolada, to wariacja czekoladowa z pistacjami i jagodami goji. Czy jest to zdrowa alternatywa dla standardowej czekolady? Jeżeli mówimy tutaj o czekoladzie mlecznej, to ta zdecydowanie jest zdrowsza, bo zawiera dużo niesłodzonego kakao.

Dodatkowo, kakao zawiera flawonoidy i to właśnie dzięki nim pozytywnie wpływa na układ sercowo-naczyniowy. Spożywanie kakao może obniżyć ciśnienie krwi i zmniejszyć stan zapalny, a nawet cholesterol. Badania sugerują, że spożywanie flawonoidów w diecie zmniejsza ryzyko zgonu z powodu choroby niedokrwiennej serca,  raka i udaru mózgu.

Kakao uwrażliwia tkanki na działanie insuliny! 

Wykresy w którym możecie zobaczyć, jak zmniejszył  się wskaźnik HOMA-IR u  mężczyzn z nadciśnieniem, którzy jedli ciemną czekoladę i białą czekoladę. U osób, które jadły białą czekoladę nie odnotowano niczego pozytywnego. Dziewczyny, tylko tu pozytywne właściwości ma kakao. Czekolada, jaka wchodzi w grę, to ta z największą ilością kakao – 99% lub kakao do picia. 🙂

czekolada badania

źródło 

Badanie opublikowane w American Journal of Clinical Nutrition potwierdziło również pozytywny wpływ kakao na insulinooporność.

Przepis na domową czekoladę

 

  • 6 łyżek oleju kokosowego (roztopionego)
  • 6/7 łyżek kakao
  • 1 łyżeczka ksylitolu  (jak kto lubi)
  • 50 g jagód goji
  • 50 g pistacji

 

Przygotowanie:

Olej włożyć do rondelka, delikatnie podgrzać, dodać kakao oraz ksylitol. Wszystko wymieszać. Małą keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia i wylać masę do keksówki. Ułożyć na niej jagody i posiekane pistacje. Czekoladę włożyć do lodówki na 1 godzinę.

Smacznego!

 

IMG_8343

IMG_8347
Źródło:

1. Cocoa Reduces Blood Pressure and Insulin Resistance and Improves Endothelium-Dependent Vasodilation in Hypertensives. Davide Grassi, Stefano Necozione, Cristina Lippi, Giuseppe Croce, Letizia Valeri, Paolo Pasqualetti, Giovambattista Desideri, Jeffrey B. Blumberg, Claudio Ferri