Przeciwzapalna mieszanka mocy! Jak zwiększyć przyswajalność kurkuminy o 2000%

KURKUMINA

Kurkumina to aktywny składnik kurkumy, nazywana jest związkiem przeciwzapalnym.

Kurkuma zwiększa zdolność organizmu do zmniejszania stanu zapalnego. Jest także silnym przeciwutleniaczem, który wspomaga organizm, zwalczając wolne rodniki, które niszczą nasze komórki. Kurkuma posiada również inne właściwości – przeciwnowotworowe, antyartretyczne, przeciwmiażdżycowe, przeciwdepresyjne, przeciwko starzeniu się skóry, przeciwcukrzycowe, przeciwbakteryjne, działa wzmacniająco i poprawia pamięć.

Na temat kurkumy pisałam również tutaj:

Kurkuma dla kobiet z endometriozą 

Ten silny antyoksydant chroni wątrobę, a nawet sprzyja jej regeneracji. Badania pokazują, że kurkuma może być stosowana przy stanach zapalnych stawów, mięśni i nerwów, autoimmunologicznego zapalenia oraz chorób autoimmunologicznych.

Kto może stosować kurkumę?

Panie z:

  • PCOS,
  • Hashimoto,
  • Endometriozą,
  • Mięśniakami macicy,
  • Torbielami jajnika,
  • Przedmiesiączkowymi bólami brzucha.

O tym należy pamiętać, kurkumina słabo się wchłania

U ludzi otrzymujących dawkę 2g  kurkuminy, poziomy w surowicy były bardzo niskie lub niewykrywalne.

Podanie piperyny (składnik pieprzu) wiązało się ze wzrostem 2000% biodostępności kurkuminy.

Kurkumę należy więc spożywać z pieprzem, bo dzięki temu zostanie wykorzystana przez organizm. Wystarczy odrobina pieprzu, aby kurkumina mogła działać. Samo jedzenie kurkumy ze względu na kurkuminę nie ma sensu!

Po dodaniu pieprzu do kurkumy – kurkumina wchłania się 2000 razy bardziej. Pamiętaj o tym! Badania wykazały, że kurkuma jest bezpieczna nawet w wysokich dawkach (12g/dobę), ale zmniejsza się jej biodostępność.

Jak przygotować przeciwzapalną mieszankę mocy

SKŁADNIKI:

  • 2 opakowania kurkumy
  • 1 płaska łyżeczka pieprzu mielonego
  • opcjonalnie 4 łyżki oliwy z oliwek (jeżeli będziemy używać do zimnych pokarmów) – do ciepłych zamień na olej rzepakowy.

PRZYGOTOWANIE:

Kurkumę wsyp do pojemnika na przyprawy. Dodaj do niej pieprz i dokładnie wymieszaj. Dodaj oliwę lub olej. Przechowuj w lodówce (jeżeli dodawałaś oliwę) i stosuj do sałatek, smoothie, mięsa.


Czy zwykła przyprawa wystarczy?

W badaniach klinicznych z użyciem wpływu kurkuminy została użyte suplementy kurkuminowe.

Kurkuma proszku zawiera 5% kurkuminy

tym badaniu wykazano pozytywne działanie kurkumy bez zawartości kurkuminy, co może świadczyć o tym, że inne składniki kurkumy mają również działanie przeciwzapalne.

20 gramów (tyle ma standardowe opakowanie kurkumy) powinno zawierać 1 gram kurkuminy.

źródło: 

1.Curcumin-free turmeric exhibits anti-inflammatory and anticancer activities: Identification of novel components of turmeric. Aggarwal BB1, Yuan W, Li S, Gupta SC.
2.Biochemical basis of enhanced drug bioavailability by piperine: evidence that piperine is a potent inhibitor of drug metabolism. C K Atal, R K Dubey and J Singh
3. Curcumin: a new paradigm and therapeutic opportunity for the treatment of osteoarthritis: curcumin for osteoarthritis management Yves Henrotin,Fabian Priem,and Ali Mobasheri
4. Bioavailability of curcumin: problems and promises. Anand P, Kunnumakkara AB, Newman RA, Aggarwal BB.

5. Curcumin-free turmeric exhibits anti-inflammatory and anticancer activities: Identification of novel components of turmeric. Aggarwal BB1, Yuan W, Li S, Gupta SC.
6.  Discovery of Curcumin, a Component of the Golden Spice, and Its Miraculous Biological Activities Subash C Gupta, Sridevi Patchva, Wonil Koh, and Bharat B Aggarwal

Related Posts

by
Witaj, nazywam się Ania i tworzę to miejsce z myślą o osobach, które starają się o dziecko i interesują się swoim zdrowiem. Zdrowie to również jedzenie, przepisy i wolny czas. :)
Previous Post Next Post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

24 shares

Kategorie