Skończyłaś wyjadać pozostałości po mazurkach, babach a garnek po barszczu przywitał się z tobą swoim dnem? To doskonały czas na to, aby wprowadzić 2 dniowy -nazwijmy to roboczo- detoks. Chociaż to słowo może namieszać troszeczkę w głowie, bo detoks w Twoim ciele trwa cały czas, ale możemy dla świętego spokoju głowy pokusić się o nazwę “2 dniowy jadłospis przywracający cię do życia i sprowadzający na prawidłowe tory“.

Dlaczego warto?

Święta trwają dwa-trzy dni, w tak krótkim czasie być może dorzucisz do swojej wagi kilogram, a może i nie.  To co dzieje się po świętach to już inna bajka. Święta trwają dopóki nie zjemy całego ciasta, bo szkoda wyrzucać. I zaczyna się cały tydzień świętowania, a później jest jeszcze gorzej.

Druga, największa pułapka jest taka, że wpadamy w ciąg, dosłownie mówiąc w ciąg obżarstwa, którego nie potrafimy zahamować, nawet, kiedy po ciastach została tylko pusta blaszka. I do tego ma posłużyć ten plan, który wcale nie jest detoksem a odzwyczajaczem pożądania cukru.

 

Czego unikamy 

  • Cukru, miodu, syropu klonowego, sztucznych słodzików
  • Suszonych owoców
  • Soli i przypraw typu “kucharek”
  • Alkoholu
  • Papierosów
  • Warzyw skrobiowych
  • Poświątecznych ciast, sałatek i pierogów

Co wprowadzamy?

  • Warzywa (wyjątek warzywa skrobiowie)
  • Owoce (małe ilośći)
  • Ryby
  • Oliwę z oliwek
  • Orzechy (migdały, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy macadamia)
  • Nasiona (sezam, dynia, słonecznik)
  • Zielona herbata, herbata z pokrzywy, herbata miętowa
  • Woda
  • Czystek do picia
  • Woda 1,5 – 2 litry dziennie

Jadłospis na dwa dni – odzwyczajacz cukrowy

DZIEŃ PIERWSZY

1. ŚNIADANIE: Omlet z miksem sałat, oliwkami i pomidorami suszonymi

Składniki: 2 jaja, dwie garści miksu sałat, 2 łyżki oliwek, 3 pomidory suszone, łyżka oregano.
Wykonanie: Nagrzać patelnie. Jaja roztrzepać w misce i dodać oregano. Na patelnię wlać jaja. Przykryć pokrywką, nie przekręcać. Wyłożyć na talerz, położyć oliwki, pomidory i garść sałaty

2.DRUGIE ŚNIADANIE: koktajl pomidorowy z natką pietruszki

Składniki: 2 pomidory, natka pietruszki, pieprz + pół łyżki kurkumy + łyżka oliwy z oliwek
Wykonanie: Wszystko zmiksować

sok z pomidora właściwości

3. OBIAD: Łosoś lub dowolna ryba + puree z kalafiora z pietruszką (zamiast ziemniaków) + kapusta kiszona z marchewką.

Składniki: 150 gramów łososia, pół główki kalafiora, szklanka kapusty kiszonej, 1 marchewka, pół cebuli, 1 łyżka płatków migdałów (opcjonalnie), 1 łyżka pieprzu ziołowego.
Przygotowanie: Łososia oprószyć w ziołach i upiec w rękawie w 180 stopniach przez 20-25 minut. Kalafior ugotować na parze lub w wodzie, po ugotowaniu rozciapać widelcem albo zblendować z natką pietruszki. Marchewkę zetrzeć na tartce i wymieszać z kapustą, dodać cebulę pokrojoną w kostkę (opcjonalnie polać olejem lnianym).

4. KOLACJA: Sałatka awokado, mango, pestkami słonecznika i szpinakiem (opcjonalnie grzanki żytnie)

Wszystko ze sobą połączyć. Skropić łyżką oliwy. Przyprawić oregano lub kolendrą.

DZIEŃ DRUGI

1. ŚNIADANIE: Gryczanka na mleku kokosowym z cynamonem

Składniki: 4 łyżki płatków gryczanych, łyżka cynamonu, 1/2 łyżki imbiru, 1/2 łyżka kurkumy
Wykonanie: Mleko podgrzać wrzucić płatki, doprawić przyprawami. Zagotować do momentu wrzenia.

2.DRUGIE ŚNIADANIE: koktajl malinowy + garść orzechów + siemię lniane

Składniki: maliny + orzechy + siemię lniane zmiksować

3. OBIAD: Indyk z duszoną cukinią i papryką + komosa ryżowa + garść zieleniny dowolnej (szpinak, miks sałat)

Składniki: 150 gramów indyka, 1 cukinia, 1 papryka, 1 pomidor, pół cebuli, 1 łyżka pieprzu ziołowego, pół szklanki komosy (jeżeli chcesz nią posypać awokado – ugotuj jej więcej.
Przygotowanie: Cukinię, paprykę i pomidora należy pokroić w kostkę. Cukinii nie trzeba obierać, ale należy dobrze ją wyszorować. Indyka pokroić w kostkę. Warzywa przerzucić do garnka i dusić pod przykryciem, aby były miękkie. (najlepiej w woku). Komosę ugotować wg przepisu na opakowaniu.

4. KOLACJA: jajka w awokado

Składniki: 2 jajka, 1 awokado, pieprz, natka pietruszki, 1/2 ząbka czosnku  (opcjonalnie komosa z obiadu)
Przygotowanie: 
Awokado przekrój na pół, wyjmij pestkę a następnie łyżeczką wydrąż trochę miąższu. Do zagłębienia wbij jajko. Dodaj szczyptę pieprzu. Awokado umieść w żaroodpornym naczyniu i włóż do piekarnika na 200 stopni. Piecz 10 minut aż do ścięcia białka (żółtko ma być lejące). Po wyjęciu z piekarnika dodaj posiekaną natkę pietruszki. Miąższ wymieszaj z przeciśniętym przez praskę czosnkiem.

IMG_7760

 

towsrodku.pl (2)

wydrukuj