Święta, to czas w którym lubimy pofolgować i puścić wodze kulinarnych zamiłowań na rzecz panierki, tłustego bigosu, sałatek z majonezem i ciast.

Wiele z Was ostatnio powiedziało mi, że woli zrobić przerwę od dietetycznych zmian, taki mały świąteczny cheat meal, bo psychicznie nie podołają trzymania diety w święta. Ja jednak zachęcam, aby nie porzucać Waszej ciężkiej pracy i wprowadzić kilka prostych kroków, które pozwolą Wam bez wyrzutów siedzieć przy rodzinnym stole.

Święta to 3 dni objadania się po kokardę. Podczas tych 3 dni, jeżeli zdarzy się, że popuścisz mocno pasa i zjesz 7000 kcal ponad normę, to możesz przybrać około 1 kg. 7000 kcal potrzebne jest do stworzenia 1 kg tłuszczu. Problem niestety zaczyna się zupełnie gdzie indziej, mianowicie, nawet po świętach nie potrafimy przestać jeść. Dlaczego? Bo się zmarnuje, bo zostało, bo ciasto zaraz trafi szklak! Znasz to? O ile ten nasz cheat meal będzie trwał 3 dni, to nie powinien on wywołać wielkich odchyleń na wadze, ale kilkunastodniowy, trwający do Nowego Roku może zakończyć się dodatkowymi kilogramami.

 

7 prostych kroków, jak odchudzić święta (1)

Istnieje kilka małych kroków, które mogą Ci pomóc

Jak odchudzić święta w kilku krokach

KROK 1

Ryby – spróbuj upiec karpia w naczyniu żaroodpornym z dodatkiem soku z cytryny i ziół. Taki karp jest przepyszny i dzięki temu nie musimy już go smażyć na głębokim tłuszczu.  

KROK 2

Ciasta – istnieje kilka pysznych przepisów na zdrowsze ciasta. Upiecz dwa ciasta tego typu, aby nie korciło cię jedzenie słodkich makowców i masowych deserów. Jakie ciasta możesz przygotować?

Naturalnie, takie ciasta w nadmiarze również mogą szkodzić, ale powiedzmy, że staramy się wybrać mniejsze zło.

rawpixel-com-247358

KROK 3

Mąka –  aby zwiększyć wartość odżywczą produktów, używaj mąki z pełnego przemiału, którą możesz wykorzystać do uszek, pierogów, makaronu. 

KROK 4

Zamień odsmażanie i smażenie na pieczenie w naczyniu żaroodpornym. Do odświeżania pierogów użyj garnka z wrzącą wodą.

KROK 5

Stosuj przyprawy: cynamon, kurkuma, majeranek, czosnek, imbir, to są przyprawy, których nie powinno zabraknąć w Twojej kuchni.

KROK 6

Sałatka z majonezem – pamiętaj, że łyżka majonezu to 160 kcal! Zamień majonez na jogurt z dodatkiem czosnku i pietruszki.

1 łyżka jogurtu 15 kcal
1 łyżka majonezu 166 kcal

KROK 7

Napoje – pij wodę, wodę z cytryną i miętą, lekką herbatę, rumianek, herbaty owocowe, soki warzywne.

MAŁE ZMIANY MOGĄ DAWAĆ WIELKIE EFEKTY!

A po świętach, zapraszam po 2- dniowy jadłospis poświąteczny. 🙂


dolacz do GRUPY (2)