Joga na bolesne miesiączki – wystarczy 8 tygodni!

Joga na bolesne miesiączki

Joga jest moim ulubionym zaleceniem dla kobiet, które starają się o dziecko. Dlaczego lubię jogę? Raz, że przy niektórych programach naprawdę można mocno się wymęczyć. Dwa, wydaje mi się, że ta forma ćwiczeń dla większości kanapowców z którymi rozmawiam i którym nie chce się ruszać jest na początek (przy braku motywacji) odpowiednia. Trzy, joga uspokaja. Cztery, ćwiczysz ją w domu i pięć – daje ciekawe efekty.

 

Zatem jeżeli szukasz miliona wymówek, że na siłkę daleko, że nie masz stroju i karnetu, to skorzystaj z jogi. Proponując jogę, mam nadzieję, że ta malutka zmiana zaowocuje kolejne i że później będzie Ci się chciało.

 

Joga jest korzystna w leczeniu bólu dla kobiet, które mają endometriozę oraz bolesne miesiączki.

***

Czy to działa? W tym badaniu kobietom, które miały bolesne miesiączki, zalecono 8 tygodniowy program jogi. Panie podzielono na dwie grupy.

Grupa I otrzymała terapię w postaci leków przeciwbólowych, głównie były to niesteroidowe leki przeciwzapalne.

Grupa II brała udział w 8 tygodniowym kursie jogi.

Czerwonym kolorem wskazano, jak dana terapia wpłynęła na ból po zakończeniu badania. W grupie II (joga) zanotowano bardzo duże zniesienie bólu (czerwony prostokąt). W grupie I (leki) odczuwanie bólu się nie zmieniło.

joga bol miednicy

Przewlekły ból miednicy definiuje się jako “przerywany lub stały ból w dolnej części brzucha lub miednicy, trwający co najmniej 6 miesięcy, nie występuje wyłącznie w okresie miesiączki lub stosunku płciowego i nie jest związany z ciążą”.

Przyczyna bolesnych miesiączek nie jest dokładnie znana, ale wyróżniono kilka układów, które mogą mieć na to wpływ:

  • układ rozrodczy
  • układ pokarmowy (dolegliwości żołądkowo-jelitowe),
  • układ moczowy,
  • układ mięśniowo-szkieletowymi,
  • układ endokrynologicznymi
  • układ neurologiczny
  • czynniki psychologiczne i socjokulturowe.

Wspólnymi warunkami, które powodują bóle przewlekłe miednicy jest

  • endometrioza,
  • przewlekła choroba zapalna miednicy
  • adenomioza –  to odrębna nazwa dla ognisk endometriozy, umiejscowionych wewnątrz błony mięśniowej macicy,
  • zrosty,
  • celiakia,
  • zapalenie okrężnicy,
  • zapalenie jelit,
  • fibromialgia,
  • zwyrodnieniowe choroby tarczycy
  • zakażenie dróg moczowych

Jeżeli cierpisz na bóle miednicy, warto spróbować uprawiać jogę.

Po 8 tygodniach uprawiania jogi nastąpiła znaczna poprawa jakości życia.

Joga jest skuteczną, sprawdzoną metodą poprawy kondycji zdrowotnej kobiety.

Co jeszcze może zrobić joga?

Terapia nidra jogi w ciągu 6 miesięcy znacząco zmniejszyła występowanie objawów bólowych u kobiet z bolesną miesiączką.

Ćwiczenie jogi znacząco zmniejsza nasilenie i czas trwania bolesnego miesiączkowania.

Ćwiczenie jogi przez 4 tygodnie, prowadziło do znacznego obniżenia bólu chorych na przewlekłe bóle pleców.

Ćwiczenia jogi zmniejszyły intensywność i częstotliwość bólów głowy u pacjentów cierpiących na migrenę.

Joga wzmacnia mięśnie i pomaga uwolnić napięcie mięśni.

 

Ćwiczenia relaksacyjne podczas jogi prowadzą do zmniejszenia stresu związanego z napięciem mięśniowym.

brandon-pereira-247947

Źródło:

1. Effects of yogic intervention on pain scores and quality of life in females with chronic pelvic pain. Rahul Saxena, Manish Gupta, Nilima Shankar, Sandhya Jain,1 and Arushi Saxena

Tagi:

Related Posts

by
Witaj, nazywam się Ania i tworzę to miejsce z myślą o osobach, które starają się o dziecko i interesują się swoim zdrowiem. Zdrowie to również jedzenie, przepisy i wolny czas. :)
Previous Post Next Post

Comments

    • Gabi
    • Sierpień 27, 2017
    Odpowiedz

    też slyszalam o tej metodzie, ale sama jakos nie mialam okazji probowac. U mnie bóle miesiączkowe byly tak silne, ze zwyczajnie nie mogłam sie ruszać przez pierwsze 3 dni… dodatkowo krwawienia byly bardzo intensywne, wiec najlepiej bylo po prostu leżeć. zdarzalo sie, że brałam wolne z pracy, bo nie dawałam rady normalnie funkcjonować, więc joga odpadała ;/ dopiero w wieku 22 lat w sumie ginekolog zaproponowala mi wkładkę hormonalną levosert która reguluje gospodarkę hormonalną. W tej chwili mam już ją drugi raz założoną, bo pomogła bardzo. po 3 mscach od założenia okres stał się bardziej znośny – moge normalnie funkcjonowac jak kazda kobieta

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

0 shares

Kategorie