Nabiał w PCOS to najczęstsze pytanie zadawane przy diecie PCOS  i najbardziej wybrakowane odpowiedzi. Jedni mówią tak, inni nie dajmy się zwariować

Mając PCOS, nie ma potrzeby eliminować nabiału, jeżeli nie ma ku temu wskazań.

Jeżeli jesteś na początku swojej przygody dietą, to warto zadbać o to, aby Twoje nawyki zmieniły się na zdrowsze. 

Co warto wprowadzić do diety?

  • warzywa (uwaga na te z wysokim indeksem)
  • owoce (borówka, jagody, jeżyny, maliny, truskawki)
  • zielenina! szpinak, rukola, roszponka
  • pełne ziarno (mąki z pełnego przemiału)
  • kasze  np. gryczana biała, niepalona, pęczak, komosa
  • pieczywo żytnie na zakwasie bez ulepszaczy
  • tłuszcze – oliwę z oliwek do sałaty na zimno, awokado, olej kokosowy (mało smażymy)
  • chude białko zwierzęce (wołowina i drób),
  • ryby,
  • skorupiaki,
  • jaja,
  • awokado,
  • oliwki,
  • orzechy i nasiona,
  • mleko migdałowe i mleko kokosowe
  • nabiał ( to zależy od przypadku)*
  • przyprawy przeciwzapalne (kurkuma, imbir, oregano, czarnuszka)
  • cynamon

*co może być tym przypadkiem? Przy zmianach skórnych można pomyśleć o eliminacji nabiału, przy nietolerancji laktozy, która objawia się wzdęciami i często osoby z nietolerancją mówią, że mają “balonik w brzuchu”, alergiach. Naturalnie przyczyn może być wiele, ale wychodzą one najczęściej w trakcie realizacji diety. Dwie osoby z PCOS mogą mieć podobne wyniki i zupełnie inne diety z nabiałem i bez.

 webinar o pcos2


Blog ma z założenia charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny. Zamieszczone tu materiały nie zastępują profesjonalnej porady medycznej. Przed zastosowaniem się do treści medycznych znajdujących się na blogu należy skonsultować się z lekarzem.

 źródło:
1.Acne: Diet and acnegenesis. F. William (Bill) Danby
2. Role of insulin, insulin-like growth factor-1, hyperglycaemic food and milk consumption in the pathogenesis of acne vulgaris. Melnik BC1, Schmitz G.
3. www.towsrodku.pl