Szparagi – zielona, bomba sezonowa! Jak przygotować szparagi. Poznaj ich właściwości

szparagi

Sezon na szparagi w pełni! Warto poznać to zielone, zdrowe warzywo i korzystać z jego właściwości. Dlaczego? Badania wykazały, że szparagi mają właściwości antyzapalne, obniżają cholesterol i działają przeciwnowotworowy.

Endokobietki, osoby z PCOS, insulinoopornością, otyłością i Panowie z obniżonymi parametrami nasienia – korzystajcie z ich dobrodziejstwa.

100 g szparagów to tylko 18 kcal

Szparagi możesz użyć do wielu dań.

  • zupa szparagowa
  • makaron ze szparagami
  • koktajl szparagowy (dodać surowego szparaga)
  • sałatka ze szparagami
  • śniadanie szparagi + jajko
  • szparagi z filetem kurczaka
  • i wiele innych

3 pomysły na szparagi z podaną kalorycznością, opublikuję w piątek 🙂

kolekcja-szparagow-wyciągnąć-rękę_1268-1110

Co dobrego mają w sobie szparagi?

* Kwas foliowy, który jest niezbędnym pierwiastkiem dla kobiet planujących ciążę, ponieważ odpowiada za prawidłowy rozwój płodu. Dodatkowo, osoby, które mają mutację MTHFR powinny wprowadzić go do diety!

* Witaminy A , C i E oraz beta-karoten. Witamina E zwana „witaminą młodości”, uczestniczy w ochronie krwinek czerwonych, ekspresji genów, przekazywaniu sygnałów nerwowych oraz w procesach rozrodczych. Wpływa na prawidłowe funkcjonowanie jajników. Udowodniono, że niskie stężenie witaminy E jest związane z zaburzeniami owulacji u kobiet.

Razem w witaminą C należą do antyoksydantów, które w mogą redukować poziom wolnych rodników. Witamina E jest silnym antyoksydantem. Więcej o witaminach tutaj.

* Glutation –  antyoksydant, który przyda się Endkobietkom i Panom z obniżonymi parametrami nasienia. Glutation wspomaga wątrobę w procesie oczyszczaniu organizmu z toksyn, zapobiega rozwojowi komórek nowotworowych oraz choroby Alzheimera.

*Błonnik – przyda się osobom, które mają problemy z zaparciami.

Jak przygotować szparagi

Jakie są rodzaje szparagów i czym się różnią?

Na rynku istnieją 3 rodzaje szparagów  – zielone (rosną nad ziemią), białe (rosną pod ziemią), fioletowe (rosną kilka centymetrów nad ziemią).

Na początek spróbuj zielonych.

Jak przygotować szparagi?

Zielone, jeżeli są cienkie, nie wymagają obierania, a jedynie ułamani końcówek ręcznie ( same się łamią w odpowiednim miejscu). Zielone grube – można obrać obieraczką.

Białe obieramy obieraczką, dzięki temu pozbywamy się łyka. Jeżeli Twoje szparagi nie są chrupiące tylko ciągną się z nich włókna to znak, że były źle obrane. Nie zrażaj się.

Jak gotować? Piec? Grilować?

Sposób przyrządzania może być, jaki tylko chcesz. Robi się je ekspresowo. Wystarczy kilka chwil, aby były gotowe.

Czas gotowania w wodzie 8-10 minut (zielone), 15 minut (białe) – wszystko zależy od grubości szparagów

Smażenie w woku – wrzucić na patelnię na 4 minuty, obracając, podczas smażenia nabierają intensywnej, niż przed smażeniem, barwy zielonej. Czas uzależniony jest od grubości. Jeżeli są bardzo cienkie wystarczy nawet 2 minuty

Gotowanie na parze 5-7 minut.

Szparagi i ich właściwości

Szparagi, mają działanie przeciwnowotworowe

Polisacharyd znajdujący się w szparagach został użyty  w leczeniu różnych nowotworów, w tym raka piersi, białaczki, raka płuc i przełyku.

Ostatnie badania wykazały, że  ten polisacharyd selektywnie hamuje proliferację komórkową i powstawanie/ rozrastanie nowotworu. źródło 

Szparagi obniżają cholesterol

Szparagi są  źródłem roślinnych steroli, które charakteryzują się zdolnością do obniżania poziomu cholesterolu we krwi.

Już jutro na blogu!!!

3 POMYSŁY NA SZPARAGI

źródło:

1.Dietary Natural Products for Prevention and Treatment of Liver Cancer Yue Zhou,Ya Li,Tong Zhou, Jie Zheng,Sha Li, and Hua-Bin Li
2. Ewa Cieślik, Agnieszka Siembida Charakterystyka wartości odżywczej i właściwości
prozdrowotnych szparaga lekarskiego. (Asparagus officinalis L.)

 

Tagi: ,

Related Posts

by
Witaj, nazywam się Ania i tworzę to miejsce z myślą o osobach, które starają się o dziecko i interesują się swoim zdrowiem. Zdrowie to również jedzenie, przepisy i wolny czas. :)
Previous Post Next Post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

0 shares

Kategorie