Zwiększona ilość białka w diecie wpływa na płodność?

Zwiększona ilość białka w diecie wpływa na płodność

Na warsztatach dla osób, które starają się o dziecko, padło kilkanaście razy z ust uczestniczek następujące pytanie;

Czy zwiększona ilość białka w diecie wpływa na płodność?

Zmartwiło mnie trochę szerzenie tej teorii w tak niejasny sposób, nie tłumacząc nawet, na czym polega zwiększenie owego białka i jak to wyglądało w badaniach/poglądzie/przesłance.

Taka informacja spowodowała to, że Panie “zwiększały” ilość białka, jedząc non stop sery i jogurty :).

Tymczasem, wiemy dobrze, że źródłem białka mogą być np. nasiona roślin strączkowych, mięso i wcale nie trzeba jeść nadmiernych ilości serków od których niektóre uczestniczki dosłownie mdliło.

Znalazłam źródło tej teorii.

6 maja 2013 r w New Orleans, LA   na corocznym spotkaniu klinicznym Amerykańskiego Kolegium Położników i Ginekologów, przedstawiono pogląd, że dieta bogata w białko wydaje się mieć wyraźny pozytywny wpływ na płodność. Kobiety poddawane zabiegowi zapłodnienia in vitro (IVF), które spożywały więcej białka i 40% węglowodanów miały lepszą jakość komórek jajowych i zarodków.

Zwiększona ilość białka w diecie wpływa na płodność?

dolacz do GRUPY (1)

Takie wnioski wysunięto po ocenie dziennika żywieniowego. Ocena została przeprowadzona przez Jeffrey B. Russell w Instytucie Medycyny Rozwojowej w Delaware. Wykazano, że dieta składająca się z 25% lub więcej białka i 40% lub mniej węglowodanów miała cztery razy większy wskaźnik ciąży niż kobiety, które spożywały mniej niż 25% białka i więcej niż 40% węglowodanów (przed lub podczas cyklu  in vitro). I teraz UWAGA! Zarodki kobiet, które spożywały dietę, która składała się z 60% węglowodanów i 10% białka miała mniejszą jakość niż kobiety z dietą składającą się z 25% lub więcej białka i 40% lub mniej węglowodanów. 

Warto zaznaczyć, że tam gdzie odsetek ciąż był mniejszy, dieta była ŹLE ZBILANSOWANA. 

Rozwój zarodka a dieta

Rozwój zarodka oceniono po pięciu dniach w stadium blastocystycznym. Zwiększone tworzenie blastocysty zostało stwierdzone u 54,3% pacjentów, których dzienne spożycie białka było większe niż 25% w porównaniu do 38% tworzenia blastocysty u pacjentów, których dzienne spożycie białka było mniejsze niż 25%. U osób z większym niż 25% dziennym spożyciem białka znacząco poprawiła się szybkość ciąży (66,6% vs. 31,9%).

 

Jeffrey Russell M.D. discusses the importance protein to fertility

Przypominam, że dieta powinna być ustalona indywidualnie i przed zastosowaniem się do takich wskazówek proszę o konsultację z osobami, które pomogą odpowiednio ją zbilansować i wprowadzić.

Proszę pamiętać, że jest o tylko przesłanka i wymaga ona dalszych badań.

Tagi: , ,

Related Posts

by
Witaj, nazywam się Ania i tworzę to miejsce z myślą o osobach, które starają się o dziecko i interesują się swoim zdrowiem. Zdrowie to również jedzenie, przepisy i wolny czas. :)
Previous Post Next Post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

0 shares

Kategorie